Geografia sprawdzian – cyrkulacja atmosferyczna

1. Zaznacz komórki atmosferyczne na rysunku, podpisz je
i opisz ruch mas powietrza w wybranej przez siebie.

……………………………..……………………………..……………………………..…………………..………………………….……………………………..…………………………….…………………………..………………………….……………………………..……………………………..……………………………..…………………………………………….……………

2. Zaznacz na rysunku pasaty, wiatry zachodnie i wiatry wschodnie oraz wpisz w odpowiednich miejscach:

– wyż baryczny [W] – niż baryczny [N]

3. Uzupełnij rysunek tak, aby:

– przedstawiał ośrodek wyżu barycznego

4. Wytłumacz pojęcia:

– Zatoka niskiego ciśnienia – …………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

– wiatr – ………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………….…

– pasaty – ………………………………………………………………………………………

…………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………

– izobary ………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…

1. Zaznacz komórki atmosferyczne na rysunku, podpisz je
i opisz ruch mas powietrza w wybranej przez siebie.

……………………………..……………………………..……………………………..…………………..………………………….……………………………..…………………………….…………………………..………………………….……………………………..……………………………..……………………………..…………………………………………….……………

2. Zaznacz na rysunku pasaty, wiatry zachodnie i wiatry wschodnie oraz wpisz w odpowiednich miejscach:

– wyż baryczny [W] – niż baryczny [N]

3. Uzupełnij rysunek tak, aby:

– przedstawiał ośrodek niżu barycznego

4. Wytłumacz pojęcia:

– klin wysokiego ciśnienia – …………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

– wiatr – ………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………….…

– antypasaty – ……………………………………………………………………………

…………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………

– izobary ………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…

1. Zaznacz komórki atmosferyczne na rysunku, podpisz je
i opisz ruch mas powietrza w wybranej przez siebie.

……………………………..……………………………..……………………………..…………………..………………………….……………………………..…………………………….…………………………..………………………….……………………………..……………………………..……………………………..…………………………………………….……………

2. Zaznacz na rysunku pasaty, wiatry zachodnie i wiatry wschodnie oraz wpisz w odpowiednich miejscach:

– wyż baryczny [W] – niż baryczny [N]

3. Uzupełnij rysunek tak, aby:

– przedstawiał ośrodek wyżu barycznego

4. Wytłumacz pojęcia:

– klin wysokiego ciśnienia – …………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

– wiatr – ………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………….…

– pasaty – ……………………………………………………………………………

…………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………

– izobary ………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…

1. Zaznacz komórki atmosferyczne na rysunku, podpisz je
i opisz ruch mas powietrza w wybranej przez siebie.

……………………………..……………………………..……………………………..…………………..………………………….……………………………..…………………………….…………………………..………………………….……………………………..……………………………..……………………………..…………………………………………….……………

2. Zaznacz na rysunku pasaty, wiatry zachodnie i wiatry wschodnie oraz wpisz w odpowiednich miejscach:

– wyż baryczny [W] – niż baryczny [N]

3. Uzupełnij rysunek tak, aby:

– przedstawiał ośrodek wyżu barycznego

4. Wytłumacz pojęcia:

– zatoka niskiego ciśnienia – …………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

– wiatr – ………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…

…………………………………………………………………………………………………….…

– antypasaty – ……………………………………………………………………………

…………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………

– izobary ………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….…

Imię i nazwisko……………………………………………………………………

1. Wyjaśnij jak zmienia się liczba urodzeń w Polsce w latach 50. i czym spowodowane zostały te zmiany.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

2. Wyjaśnij pojęcia:

– społeczeństwo młode – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

– wyż kompensacyjny – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

3. Wymień przyczyny spadku liczby urodzeń, który rozpoczął się w drugiej połowie lat 80. i trwa do dzisiaj.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko……………………………………………………………………

1. Wyjaśnij jak zmienia się liczba urodzeń w Polsce w latach 70. i czym spowodowane zostały te zmiany.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

2. Wyjaśnij pojęcia:

– społeczeństwo stare – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

– wyż kompensacyjny – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

3. Wymień przyczyny spadku liczby urodzeń, który rozpoczął się w drugiej połowie lat 80. i trwa do dzisiaj.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko……………………………………………………………………

1. Wyjaśnij jak zmienia się liczba urodzeń w Polsce w latach 50. i czym spowodowane zostały te zmiany.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………2. Wyjaśnij pojęcia:

– społeczeństwo młode – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

– wyż kompensacyjny – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

3. Wymień przyczyny spadku liczby urodzeń, który rozpoczął się w drugiej połowie lat 80. i trwa do dzisiaj.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko……………………………………………………………………

1. Wyjaśnij jak zmienia się liczba urodzeń w Polsce w latach 60. i czym spowodowane zostały te zmiany.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………2. Wyjaśnij pojęcia:

– społeczeństwo stare – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

– echo wyżu kompensacyjnego – ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

3. Wymień przyczyny spadku liczby urodzeń, który rozpoczął się w drugiej połowie lat 80. i trwa do dzisiaj.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NAJNOWSZE

dsa

Back to top